Friday, January 8, 2010

Photofunia

Aku suka bangat tentang semua berkenaan editing pictures. Tak tahu la kenapa? Mungkin aku dilahirkan dengan berjiwa seni. Dulu, sewaktu masih belajar di U, kawan-kawan semua tahu aku memang gila edit gambar. Pantang kalau ada 1 event, aku akan ambil gambar dan edit hari tu juga. Aku sanggup beli kamera digital dengan duit sendiri (padahal duit ciput je) hanya untuk mengambil gambar.

Kali ini kita akan ketahui tentang PhotoFunia. Ilham bermula pabila terlihat gambar yang telah di edit oleh kak Farah Quraisyah;)

Walaupun kini agak slow edit gambar (disebabkan agak sibuk dengan kerja) aku tetap tak lupakan hobi aku yang sememangnya datang dari mana aku pun tak tahu. Mungkin sebab abang sulung aku (Abang Ajax Fabuloso) tu yang gila kamera dan kini sah menjadi photographer. Mungkin 1 hari nanti aku juga ini menjadi seperti dia (Role model la). Tentu dia kembang semangkuk nanti. ;p

PhotoFunia ni sangat cool kerana ianya bukan seperti editing pictures yang lain. Sebagai contoh, photoscape, ulead, picnik.com semuanya memerlukan kreativiti sendiri untuk meng edit gambar. PhotoFunia bagus untuk golongan beginners. Akan tetapi, ia edit gambar dengan menggabungkan real picture. Tiada tambahan untuk kita letak effect n so on. Nama pun untuk beginner kan.

Korang semua boleh tahu lebih lanjut di

Selamat Mencuba!

p/s: Antara contoh hasil dari editing Photofunia yang sempat aku buat..



No comments:

Post a Comment